hellomamas.blogg.se

28 årig mamma till lilla E, född 2012. Jag spenderar dagarna med att fixa nyinköpta radhuset, baka, sticka, laga vegetarisk mat och sy.

Det här med kärlek vid första ögonkastet

Publicerad 2013-05-16 13:51:37 i Allmänt, Lilla E,

Alla pratar om hur de älskar sina barn från första stund. Jag kan inte riktigt förstå det. Missförstå mig rätt, hon är den finaste lilla bebis jag sett och jag älskar lilla E mer än något annat men, kärleken var inte självklar från första stund. Jag kände att jag skulle sätta mitt liv till från start men den där kärleken, den fanns inte riktigt. 
 
Efter tre månader förstod jag. Då var det som att någonting hände. Amningen fungerade felfritt, mjölken hade runnit till och vi, ja vi fann varandra, jag och Esther. Det var som att det sa klick, vi hittade någon sorts harmoni som inte riktigt hade infunnit sig tidigare. Det var som att vi behövde några månader för att lära känna och förstå varandra. Nu är hon, på delad första plats med sambon, mitt livs kärlek. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela